محل تبلیغات شما

1-خانواده:خانواده اولین نهادی است که انسان درآن رشد میکندوتأثیر مستقیم براعمال ورفتارهاو نگرش ها وطرز تلقی های فرزندان دارد.برخی خانواده هاعموماًدنیارامکانی قابل اعتماد،منظم،پیش بینی پذیر،قابل مهارمیبینند.آنهاخودرابافایت می شمارند، سایرخانوادهها اطراف خودرا محیطی خطرناک،نااستوار ومتزل، غیرقابل پیش بینی می انگارندکه خطربالقوه درآن وجوددارد. بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار اعضای خانواده برکودکان تأثیر فراوان دارد.

2-مدرسه شادو باروح:مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی رابازی وتمرین کنند وکم کم آماده شوندتادر زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند

. الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه:محیط ظاهری و فیزیکی شادبر شادابی وشادمانی افرادتأثیردارد، شامل:

1-فضاسازی وزیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده بانقاشی های زیبا،سطح زمین مناسب،کاشت درخت وفضای سبز،قراردادن نیمکت های رنگی،زیبا،تابلوی زیبادرسردر مدرسه،مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.

2- زیباسازی ساختمان مدارس:رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و.

3- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه،کتابخانه و کارگاه: استفاده ازخوش بوکننده ها،قفسه های زیبا، مناسب بودن محیط کتابخانه، نمازخانه و کارگاه.

4- پوشش های ظاهری معلم ها،مدیر وکارکنان، دانش آموزان: استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان وهمچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگهای شاد و روشن برای کارکنان مدرسه.

5- رعایت بهداشت: تمیز بودن محیط مدرسه،کلاسها، بهداشت فردی اجتماعی، دانش آموزان

شاداب سازی ظاهری در مدارس

چگونگی دستیابی به تحقق آرمان های شاداب نمودن مدارس

عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان

های ,مدرسه ,دانش ,آموزان ,خانواده ,محیط ,دانش آموزان ,بودن محیط ,ها و ,بودن اندازه ,های زیبا،

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها